سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 6 مرداد 1398
بازدید : 2728
نویسنده : ان ام

بهینه سازی سایت چیست؟ - سئوی سایت - سئوی سایت
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که عبارات معادلی زیرا SEO یا این که با صرفه سازی موتور کاوش دارااست که کلیه آن‌ها به یک معنا هستند و می توان آن را بصورت پایین تعریف نمود :

سئو وب سایت ( بهينه‌سازي موتور کاوش ) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي کاوش با روش‌هاي غير اخلاقي نيست . آنها براي کمک رسانی به بهبود رويت و رابطه اینترنت سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با انگیزه رسيدن به رتبه‌بندي بالا , ايجاد شده‌اند .

سئوی وب سایت را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک اینترنت سايت‌ها دانست . اين فرآيند به بيان مهمترين عامل ها دارای ارتباط کاغذ و افزايش اهميت آن در کاغذ نتايج کاوش , مي‌پردازد .

سئو سایت فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند علم زياد , دانش پيش زمينه‌اي و طاقت است . موتور‌هاي کاوش با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خویش غير قابل پيش‌بيني می‌باشند ; بنابراين وظيفه مهندسين بهینه سازی وب سایت پیدایش نگه داشتن داده ها خویش در اين زمينه است .

سئوی وب سایت یا این که سئو سایت یکی کار هایی است که به وسیله سئوکار انجام می شود .

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است . از اين رو مهندسين سئوی سایت مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي برنده سئو سایت بدانند .

سئوی سایت چه می‌باشد
اوايل استارت سئو سایت

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي کاوش کار خویش را آغاز کردند ; بعضي از محبوب‌ترين آنان Infoseek , Alta Vista و Yahoo بودند . در آن زمان مردمان موتورهاي کاوش را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند کاغذ زرد رنگ , بهینه سازی وب سایت اوليه مبتنی بر حروف الفبا انجام مي‌شد . در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند .

با رویش مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظواهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استعمال مي‌کردند . اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم واژه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک واژه کليدي يا يک عبارت در يک ورقه مصرف شده تقسيم بر تعداد کل کلمه ها برگه ) و برچسب‌هاي شبيه key - words براي فهم و شعور محتويات اینترنت سايت‌ها استعمال مي‌کردند . درپی اين رویش سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خویش را استارت کرد . با توسعه و گسترش رتبه‌بندي صفحه های بوسیله موتور‌هاي کاوش , مهندسين بهینه سازی سایت در ادامه پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در جايگاه بندي اين موتورها چه با به کار گیری از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند .

يک مقاله که بوسیله نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان اینترنت کلام کرد که براي قرار دریافت کردن در بالاي کاغذ نتايج کاوش از روش‌هاي غير اخلاقي سئو وب سایت استعمال مي‌کردند . اين مقاله توضيح مي‌دهد که چه گونه توسعه‌دهندگان اینترنت به راحتي يک سايت را به همراه لغت ها کليدي ويژه که غالبا در پشت گرافيک سايت مخفی شده‌است , بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي کاوش اين لغات کليدي را شمارش کرده و درجه بندي سايت را افزايش مي‌دهند .

همانگونه که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمه ها کليدي یگانه در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به روز جاری بوده است . با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار دریافت کردن در بالاي ليست نتايج کاوش تضمين شده بود . امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي کاوش پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي طاقت فرسا است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي کاوش را دستکاري نمایند , اما اين بازي موش و گربه بين مهندسين بهینه سازی سایت و موتورهاي کاوش امروزه نيز موجود است و ادامه پيدا خواهد کرد .

 

هدف ها سئوی سایت چه می‌باشد ؟
هدف سئو وب سایت امداد به اینترنت سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش رابطه بين صفحه ها و لغات کليدي وارداتی به وسیله یوزرها است . نمايش دادن بيشترين صفحه ها مربوط به پرس‌و‌جوي جستجوي وارداتی داراي مزاياي زيادي نیز براي استفاده کننده و نیز براي موتور کاوش است که در آن استفاده کننده بيشترين نتايج دارای ربط کاوش شده را پيدا مي‌کند و موتور کاوش قابل اعتماد مي‌شود به دلیل آنکه الگوريتم آن بيشترين صفحه های دارای ربط را نشان مي‌دهد .

پس از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خویش را آغاز کرد , اين فرآيند نيازمند علم و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خویش شد . زمان , بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک کاغذ است .

بسته به اينکه چه‌گونه کلمه ها کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد به کارگیری قرار مي‌گيرند , بهینه سازی سایت هفته‌ها يا ماه‌ها ارتفاع مي‌کشد تا به نتيجه رسد . اگرچه ممکن است نتايج بهينه‌سازي کاوش با‌گاز ديده نشود ولي در دراز برهه زمانی مزاياي بهینه سازی وب سایت سبب افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است . براي اینترنت سايت‌ها خيلي دارای اهمیت است که در ورقه اولیه نتايج کاوش گوگل به ویژه جزء سه عدد نتيجه طبيعي اولیه که 58 . 4 درصد کليک‌ها را مشتمل بر مي‌شود , قرار گيرند .

اين جاي تعجب نيست که اینترنت سايت‌ها با تولیدها و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر رمز رسيدن به مرتبه يک نتايج کاوش رقابت نمایند . برای مثال کلمه و واژه کليدي رقابتي ( بيمه خودکار ( 1 . 5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خویش اختصاص مي‌دهد , اين بدين معني است که 3 مرتبه اولیه 58 . 4 درصد بازديدکنندگان و خویش سکو نخستین 36 . 4 درصد بازديدکنندگان را به خویش اختصاص مي‌دهد . اين موضوع براي خيلي از سايت‌ها دارای منفعت است که در بالاي نتايج کاوش قرار گيرند علی الخصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان طولانی تر مي‌شود .
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد کاوش کنندگان خيلي دوست دارا‌هستند روي پيوندهاي طبيعي نتايج کاوش کليک نمایند ; اين مطالعه مشخص و معلوم مي‌کند 72 . 3 درصد یوزرها گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج کاوش کليک مي‌کنند و صرفا 27 . 3 درصد یوزرها روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند . اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير بهینه سازی وب سایت را می داند و حاضر میباشند براي آن زمان و هزينه صرف نمایند .

بطور کلی هدف ها سئو سایت را می توان بصورت ذیل خلاصه نمود :

در مشاهده سایت تاثیر بسزایی دارااست .
منجر ساخت مارک می شود .
منجر ارتقا ترافیک تارنما خواهد شد .
منجر شده تارنما در ورقه نتیجه ها موتور کاوش از مرتبه بهتری برخوردار شد .
سبب ارتقا فروش محصول ها خواهد شد .
شایسته ترین ابزار برای تبلیغات است .

سئو وب سایت داخل برگه چه چیزی است ؟ ( On Page SEO )

بهینه سازی وب سایت داخل کاغذ به در دست گرفتن مستقيم کدها و يا محتويات اینترنت سايت شما از جمله نوشته , تصوير , پيوند و . . . دارای ربط مي‌شود ; به صورت کلي هر چيزي که در سايت خویش بارگذاري مي‌کنيد مرتبط با SEO On Page مي‌شود . اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين در دست گرفتن را روي آن داريد . هر جور تغييري را که شما در محتويات سايت خویش ايجاد مي‌نماييد در نتايج کاوش تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي اصلی است که روش SEO On Page بدرستي قبلی از طریق SEO Off Page صورت پذیرد .

 

سئوی سایت خارج ورقه چه میباشد ؟ ( Off Page SEO )
بر مغایر روش SEO On Page که توسعه و گسترش اینترنت سايت با در دست گرفتن مستقيم بالايي انجام مي‌شد , روش بهينه سازی خارج کاغذ دربرگیرنده تمام ارتقاهايي است که در بیرون از اینترنت سايت شما انجام مي‌شود ; اين دربرگیرنده تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما یاری دهد . SEO Off Page در مرتبه اولیه در بدست آوردن پيوند دهندگان ( پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند ) متمرکز مي‌شود آنگاه با به کارگیری از روش‌هايي که در بیرون از اینترنت سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور کاوش مي‌پردازد .

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که به وسیله مهندسين بهینه سازی سایت در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان , سازمان مي‌شود .
سئو وب سایت کلاه - سفيد چه چیزی است ؟ ( White Hat )

در اصطلاحات فني اين حوزه , سئوی وب سایت کلاه – سفيد به تیم تکنيک‌ها , روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي کاوش تبعيت مي‌کنند , اشاره داراست . که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي کاوش و يا یوزرها به هيچ وجه نيست . اين همچنين به سئوی وب سایت اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند بازه زمانی داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي کاوش به کار گیری مي‌کند .
سئو وب سایت کلاه - سیاه چه چیزی است ؟ ( Black Hat )

به عبارتي ديگر اصطلاح سئوی وب سایت کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورها داراست که به مراد فريب , بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي کاوش با انگیزه بدست آوردن رتبه‌بندي بالا , بکار مي‌رود . اين اساسی است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و بوسیله هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر بیرون شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر داراست .

انجام تاکتيک‌هاي سئو وب سایت کلاه – سياه ممکن است که سبب ساز افزايش پرورش ناگهاني در نتايج کاوش شود ولي مي‌تواند سبب به پرداخت جريمه و يا حذف بی نقص از فهرست پايگاه داده موتور کاوش شود .
مقاله ها در قضیه باصرفه سازی موتور کاوش

در ذیل به بعضا از مقاله ها در موضوع با صرفه سازی موتور کاوش اشاره شده‌است :
پژوهشی در راهکار های باصرفه سازی موتور کاوش برای گسترش سایت های بزرگ

درین پژوهش محقق معتقد است که وقتی که پیاده سازی وبسایت به پایان میرسد مشکلی که خیلی از موسسه ها با آن روبه روهستند این قضیه است که نمی دانند که چه‌طور وبسایت خویش را در وب نام گذاری کند که شایسته ترین روش برای معرفی وبسایت بهنیه سازی موتور کاوش است . در‌این تحقیق بر پایه ی 77 معیاری که از منابع متعدد و موتورهای کاوش بررسی کرده است استراتژهای با صرفه سازی برای گسترش وبسایت را بصورت ذیل معرفی مینماید :

بهبود ساختار وبسایت
راهکار کلمه ها دارای اهمیت
راهکار URL
با صرفه سازی کد
پردازش کردن نوشته
با صرفه سازی لینک و پیوند های محل ورود
راهکار اسم دامنه و هاست

چک تکنیک های باصرفه سازی موتور کاوش

این پژوهش راهکار باصرفه سازی شرکت ها گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و چک قرار داده است , راهکار های مرتبط با کمپانی مایکروسافت است . مهم ترین معیارها برای باصرفه سازی موتور کاوش از حیث محقق عبارتند از :

افزودن Allow یا این که DisAllow به نقشه تارنما
افزودن URL به نقشه وب سایت
افزودن نقشه وبسایت به robots . txt
به کار گیری از ابزارهای بررسی جهت crawl

با صرفه سازی موتور کاوش جهت ارتقا بهبود رویت تارنما
در‌این تحقیق محققین عواملی که در ارتقاء مرتبه وبسایت تاثیر دارا‌هستند را به 3 سه بخش قسمت بندی می نمایند :

موسسات دارای موتور کاوش : جستجوکنندگان در صفحه های موتورهای کاوش یک پرس و جو را اجرا می نمایند بعد فیض آن در کاغذ نتیجه ها موتور کاوش نمایش داده می شود .
اینترنت مسترها و موسسات با صرفه سازی موتور کاوش : کمپانی هایی که با به کارگیری از تعدادی ابزار و مهارت ها همت می نمایند درجه سایت ها را در ورقه نتیجه ها موتور کاوش ارتقاء دهند
کاوش کنندگان در موتورهای کاوش : کسانی می‌باشند که در موتورهای کاوش بدنبال یافتن داده ها مورد نظرشان میباشند .

محققین معتقد میباشند اشخاصی که عمل باصرفه سازی را انجام می دهند باید از نهایی تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای کاوش آگاه باشند و عواملی که منجر می شود ترافیک وب سایت ارتقا پیدا کند را بخوبی بشناسند و همینطور از کلماتی که یوزرها آخری بدنبال آن می گردند هم دور اندیشی داشته باشند و بعبارتی دیگر بایستی داده ها خویش را در سه نوع بندی بالا مدام پیدایش نگه دارا هستند .
با صرفه سازی موتور کاوش : مفاهیم ارزیابی فنی

در‌این تحقیق مبتنی بر تعدادی مقاله‌ها , مطالعات و موعظه ها بعضا از مفاهیم با صرفه سازی موتور کاوش آورده شده‌است . محقیق معتقد می باشند باصرفه سازی موتور کاوش فرآیندی است که هیچ گاه ختم نمیشود و تکنیک های متعددی برای خوبتر کردن جايگاه وب سایت موجود است البته پیاده سازی تمامی آنان خلل است . :

تکنیک هایی که درین تحقیق برای با صرفه سازی تیتر شده‌است عبارتند از :

ارتقاء لینک و پیوند های فرنگی
تغییر‌و تحول نام فولدر ها
لینک و پیوند یک طرفه
عبارات مهم
به کار گیری از Meta Tag
به کارگیری درست از تیتر
به کار گیری از robots . txt
با صرفه سازی محتوا

منابع : آموزش سئو

آموزش سئو عالی




:: برچسب‌ها: سئو ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: