خرید دامین
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خرید دامین
نوشته شده در یک شنبه 6 بهمن 1398
بازدید : 1607
نویسنده : ان ام

خرید دامین :

اولین گام جهت راه‌‌ اندازی وب سایت درنظر گرفتن یک دامین است. دامنه یا همان دامین (Domain) از ترکیب یک نام و یک پسوند ساخته می‌شود که با یک نقطه از هم جدا می‌شوند و نشان دهنده نام شرکت و برند شما در دنیای مجازی است. پسوندهای بسیاری برای ثبت دامین بصورت بین المللی در صبا هاست وجود دارد مانند .com , .org , .net  که معمولا نوع پسوندی که شما برای ثبت دامین خود انتخاب می‌کنید مشخص می‌کند که نوع فعالیت شرکت و سایت شما چیست. برخی از پسوندها بصورت عمومی و پرطرفدار تر هستند ولی اغلب نام پسوند نشان‌دهنده یک دسته بندی شغلی است. بطور مثال اگر فعالیت شما در دنیای مجازی جنبه اطلاع رسانی دارد میتوانید پسوند .info را زمان ثبت دامین از صبا هاست انتخاب کنید و یا اگر سایتی را دیدید که پسوند .tv دارد مشخص است که فعالیت آن سایت در زمینه شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره است. البته در ایران به این دلیل که افراد جهت ثبت دامنه خود، تمرکز بر روی رند و روان تر بودن اسم دامنه و همچنین مرتبط بودن به حوزه فعالیت خود دارند، ترجیح می‌دهند که اگر پسوند مناسب اسم دامنه شان آزاد نیست، ‌اسم دامنه را حفظ کرده و با پسوندهای دیگر امتحان کنند. گاهی گفته می‌شود انتخاب هر پسوندی میتواند بر روی سئو سایت شما تاثیر داشته باشد.

 برای ثبت دامنه محلی یا بین المللی می‌توانیم به پسوندهای کشوری هم دقت کنیم. به این معنی که هر کشور یک حرف اختصاری دارد که میتوانید برای ثبت دامین خود در صبا هاست از آنها استفاده کنید. بعنوان مثال دامنه‌ای با پسوند .uk نشان‌دهنده این است که صاحب این سایت و برند از کشور انگلستان است. پسوند ملی دامین ها در ایران   .ir ‌است که مسئولیت ثبت این نوع دامین بر عهده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. اگر شما قصد ثبت دامین با پسوند .ir‌ را دارید در ابتدا باید با مراجعه به سایت Nic.ir یک شناسه بسازید که این شناسه بعد از اهراز هویت توسط پژوهشگاه دانش های بنیادی مورد تایید قرار می‌گیرد. سپس می‌توانید از همان سایت و یا ثبت کنندگان دیگر مثل صبا هاست دامنه .ir خود را ثبت کنید. شما به راحتی می‌توانید فقط با چند کلیک بصورت آنلاین دامین خود را در صبا هاست ثبت کنید.

ثبت دامین مناسب کلید اصلی جهت موفقیت سایت شماست. اگر شما نام نامناسبی را جهت ثبت دامنه‌تان انتخاب کنید می‌تواند تا حدودی در موفقیت شما تاثیر بگذارد. پس در انتخاب نام دامنه خود دقت کنید تا دسترسی به سایت شما برای بازدیدکنندگان آسان باشد. حداقل کاراکتر برای ثبت دامنه ۳ و حداکثر ۶۳ کاراکتر است. جهت خرید دامنه و انتخاب نام باید به یکسری نکات دقت کنید. یکی از آن نکات انتخاب نام طولانی جهت ثبت دامین است چون ممکن است افراد برای مراجعه مستقیم به سایت شما دچار مشکلات تایپی و یا فراموشی کل نام دامنه شوند و به طبع بازدید سایت شما پایین می‌آید. مشخص است که اسامی کوتاه جهت ثبت دامنه راحت‌تر به یاد می‌مانند. همانطور که می‌دانید در دنیای سئو یک کلیک و بازدید هم ارزش بسیاری دارد پس شانس خود را از دست ندهید. استفاده از اسامی مبهم نیز مشکلات مشابهی برای سایت به همراه دارد. مشاوران ثبت دامنه در صبا هاست همیشه آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. اگر از اسمی برای ثبت دامین تان استفاده کنید که با کار شما ارتباط داشته باشد خیلی موفق خواهید بود چون همانطور که گفتیم سایت شما پنجره‌ای از کسب و کار شما رو به دنیای دیجیتال است.

برخی اسامی دامنه تک کلمه‌ای و با معنا بسیار زودتر ثبت شده‌اند، مخصوصا اگر از پسوندهای معروف و پرطرفداری مانند .com در ثبت دامنه استفاده شده باشد. از انتخاب اسامی که دارای املای پیچیده‌ای هستند برای ثبت دامنه خود بپرهیزید. چون هنگام تایپ ممکن است شخص را دچار تردید کند و باز همان داستان از دست دادن بازدید سایت که قبلا اشاره کردیم پیش می‌آید. یک نکته که در سئو سایت به شما کمک خواهد کرد این است که در انتخاب اسم دامنه تان از اسامی فینگلیش تا حد امکان استفاده نکنید تا موتورهای جستجو بتوانند راحت‌تر شما را درک کنند. تا جایی که می‌توانید از استفاده از اعداد و سمبل‌ها مانند خط فاصله یا زیر خط استفاده نکنید. صبا هاست در هنگام ثبت دامنه، با استفاده از ابزاری، چند اسم نزدیک به اسم اصلی که شما به دنبال ثبت آن هستید، به شما پیشنهاد می‌کند.

همانطور که گفتیم برخی اسامی دامنه ها بسیار پرطرفدار هستند. به دلیل کم بودن تعداد کاراکترها، با معنی بودن، هدفمندتر بودن، روان‌تر بودن و ... امروزه بازاری جهت خرید دامنه رند بوجود آمده که افرادی که دامنه رند ثبت کردند آن را به قیمتی بیشتر از قیمت استاندارد آن در بازار می‌فروشند. اگر قصد خرید دامنه رند را دارید حتما از مراکز فروش دامنه معتبر این کار را انجام دهید.

در ثبت دامنه باید در نظر داشته باشید که هر دامنه به‌صورت استاندارد، یکسال به نام شخص خریدار ثبت خواهد شد و نیاز به تمدید سالیانه دارد و گرنه امکان دارد توسط شخص دیگری یا ربات خریداری شود.  قیمت ثبت دامین با پسوندهای مختلف، ‌متفاوت است. صبا هاست افتخار دارد تا همیشه بهترین قیمت ثبت دامنه را به شما ارائه کند. برخی اسامی و پسوندها وجود دارند که جزء استثنائات هستند. به این ترتیب که علیرغم آزاد بودن اسم دامنه امکان ثبت با نرخ معمول وجود ندارد. درکل اگر شما در صبا هاست دامنه‌ای با موفقبت ثبت کنید،‌ طی یک روز کاری توسط تیم صبا هاست بررسی می‌شود.اگر با قوانین ثبت دامین مغایرت داشته باشد به شما توسط یک ایمیل و در پنل کاربری تان اطلاع داده می شود و هزینه ثبت دامنه به شما عودت داده می‌شود.

سرعت عمل در خرید دامنه موثر است پس اگر چند اسم برای ثبت دامنه در ذهن دارید همان الآن به پنل ثبت دامنه صبا هاست بروید و آزاد بودن دامین را بررسی کنید. صبا هاست بهترین گزینه برای خرید دامین ملی و دامنه های بین المللی است٬ چون علاوه بر رعایت استانداردهای ثبت دامنه و ارائه پنل‌های حرفه‌ای جهت مدیریت دامنه، امکاناتی مانند ابزارهایی جهت کمک به انتخاب اسم مناسب دامنه هم به کاربران خود ارائه می‌دهد. خبر خوب این است که اگر شما برخی سرویس‌های هاستینگ را از صبا هاست خریداری کنید،‌ صبا هاست مفتخر است تا به شما خرید یک دامنه ملی را هدیه ‌دهد.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: